måndag 8 oktober 2012

Energitjuvar, bitterfittor och övriga ruggugglor undandbedes!

Jag blir så satans jävla trött på ovanstående kategorier och några därtill!

Jag brukar normalt sett uppfattas av min omgivning som en, glad, tokpiffigt sprallig, positiv, energisk paintballbitch... Människor likt dem jag nämner i rubriken ovan har en tendens till att driva dessa egenskaper ur mig, och göra mig själv till en satans bitterfitta.

Typiska energitjuvar och bitterfittor är, dem som istället för att ta tag i sina egna liv och göra något åt det som gör dem missnöjda och deprimerade, så spenderar dem tiden genom att gnälla på sina liv och tingen som förpestar deras tillvaro såååååå. Alla har vi någon gång stött på de där förbaskade människorna också, idioten i trafiken som tydligen fick sitt körkort i ett Happy Meal, hon som trodde sig vara en lyxhustru och spenderat sina pengar helt felaktigt, och sedan gråter ut om det i TV, nissen på jobbet som aldrig plockar undan eller diskar efter sig eller allehanda andra mäniskor i varadagslivet som stjäl din energi för småsaker. Sen har vi dem som står en betydligt närmre och ibland gör detsamma i antingen samma skala eller större.

Och sen har vi människorna som alltid vet bättre än du. Personen som sitter brevid dig när du kör, och påpekar det ena efter det andra "kör du inte lite för fort nu", "glöm nu inte att du ska svänga därframme, du får blinka i god tid", baksätesförare tror jag nog att dem kallas. Någon som vet precis hur du ska uppfostra och ta hand om ditt/dina barn utan att ha några egna själv. Killen på paintballen som vet precis hur du ska bete dig under en tävling utan att ha spelat en enda match själv. Givetvis så måste man få lov att påpeka eller ifrågasätta saker och ting, men vissa människor har en tendens till att göra det till en daglig (o)vana att lägga sig i andras liv lite mer än brukligt. Borde inte jag själv veta vad jag vill uppnå med mitt liv och be om hjälp, råd och stöd om jag känner att jag vill ha det.

Vi får inte heller glömma nertryckarna som jag kallar dem. Dem som alltid ska hävda sig gentemot sin omgivning, alltid visa sig lite bättre, alltid tror att den kan och vet bäst, alltid ska ha sista ordet. Jag tror nog att de flesta har eller har haft en eller flera sånna i sitt liv. Man kan i mina ögon omöjligt vara nöjd med sig själv eller sitt liv om man beter sig på ett sådant vis, eller är det bara bitterfittan inom dig som ställer till det?

Ibland undrar jag om inte vissa människor hade behövt sig ett rejält knull för att lätta på humöret en aning.


Likt Ally Mcbeals skenande fantasier, så skulle även jag vilja sticka hål på "rubrikmänniskornas" uppblåsta gnällighet när dem sätter igång med sitt tjat om sina eländiga liv. Trycka upp en tårta i plytet på dem, alternativt packa ner människorna i en trälåda och skicka den en enkel resa till långtbortistan. Jag kan komma på massor av scenario för att driva bort dessa människor ur min värld, elakheten har ingen gräns. Huvudsaken är väl bara att dem hålls vid liv.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag ger den fem piffiga påsar klipulver innanför onepiecen. =)